«

»

Αλλάξτε τη διατροφή σας καταγράφοντας ό,τι τρώτε

 

Το τσιμπολόγημα πολλές φορές γίνεται ασυνείδητα, με αποτέλεσμα να μη θυμόμαστε καν πολλά από τα σνακ που φάγαμε μέσα στην ημέρα. Αυτό δεν είναι καλό γιατί στο τέλος της ημέρας θα έχουμε πάρει πολλές θερμίδες χωρίς όμως να τις έχουμε απολαύσει αρκετά (αφού ξεχάσαμε τί φάγαμε).

 

Αποτέλεσμα εικόνας για healthy dietΗ καταγραφή των τροφίμων και ροφημάτων της ημέρας βοηθά στην αυτοπαρατήρηση της διατροφής μας. Έτσι τρώμε πιο συνειδητοποιημένα αφού δίνουμε χρόνο (καθώς μετά πρέπει να το καταγράψουμε) στον εαυτό μας να σκεφτεί αν πραγματικά θέλει να φάει το σνακ που βρέθηκε στο οπτικό μας πεδίο.

Ας ξεκινήσουμε…

Ένα εβδομαδιαίο ημερολόγιο καταγραφής είναι κάπως έτσι:

 

Τι σημειώνουμε:

  • το είδος, τις ποσότητες και τις ώρες των τροφίμων που φάγαμε μέσα στην ημέρα
  • τα ποτήρια νερού που ήπιαμε και το χρόνο της σωματικής άσκησης που κάναμε (στο τέλος κάθε ημέρας)Αποτέλεσμα εικόνας για healthy diet

 

Επιπλέον η καταγραφή μας βοηθά στο να βάλουμε μικρούς καθημερινούς στόχους για το τί να τρώμε για μια ισορροπημένη διατροφή.

Βασικοί στόχοι:

  • ο κανόνας ‘5 την ημέρα’: τρώμε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα δηλαδή 2-3 φρούτα και 1 πιάτο σαλάτα για να πάρουμε αρκετές βιταμίνες
  • τρώμε 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών την ημέρα (1 μερίδα = 1 ποτήρι γάλα ή 1 κεσεδάκι γιαούρτι ή 30-40γρ. τυρί) για να πάρουμε αρκετό ασβέστιο
  • πίνουμε τουλάχιστον 1,5 λίτρο νερό την ημέρα (3 μπουκαλάκια ή 1 μεγάλο μπουκάλι) για να ενυδατωθούμε επαρκώς

 

Κάθε εβδομάδα ελέγχουμε αν η διατροφή μας ήταν καλή, και βάζουμε στόχους για την επόμενη εβδομάδα.

π.χ. έτρωγα κάθε μέρα 2-3 φρούτα; Αν όχι, την επόμενη εβδομάδα θα φροντίσω γι αυτό. Στην πορεία θέτουμε περισσότερους διατροφικούς στόχους και συνεχίζουμε μέχρι να συνηθίσουμε αυτό τον τρόπο διατροφής. Η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνει σε συνεργασία με έναν διαιτολόγο διατροφολόγο, ο οποίος θα μας καθοδηγήσει σωστά και θα αξιολογήσει την πληρότητα της διατροφής μας.

Αποτέλεσμα εικόνας για 5 a day

 

Βιβή Κατσαρού, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος MSc, Ψυχολόγος

Age Years
Weight
Height

Υπολογίστε το Δείκτη Μάζας Σώματός σας

cm
kg