«

»

Αντιμετωπίστε τη δυσκοιλιότητα διατροφικά

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα σύμπτωμα που μπορεί να οφείλεται είτε στη μη ισορροπημένη διατροφή, είτε να αποτελεί εκδήλωση πολλών παθήσεων και διαταραχών. Ο φυσιολογικός αριθμός κένωσης είναι από 3 φορές την ημέρα έως 1 φορά κάθε 3 ημέρες.  Δυσκοιλιότητα σημαίνει συχνότητα των κενώσεων σε λιγότερες από 3 φορές την εβδομάδα ή η δυσκολία κατά την αφόδευση. Στις αιτίες της δυσκοιλιότητας περιλαμβάνονται η διατροφή χαμηλή σε φυτικές ίνες, η χαμηλή κατανάλωση υγρών, η έλλειψη σωματικής άσκησης, η χρήση φαρμάκων, οι αλλαγές του περιβάλλοντος (π.χ. ταξίδια), ειδικές νόσοι (π.χ. υποθυρεοειδισμός), το γήρας.

Η δυσκοιλιότητα δεν αντιμετωπίζεται πάντοτε διατροφικά, στις περισσότερες περιπτώσεις όμως οι διατροφικές αλλαγές και οι αλλαγές του τρόπου ζωής αρκούν για την απαλλαγή από το πρόβλημα. Χρειάζεται αύξηση στην κατανάλωση των φυτικών ινών, για τις οποίες η σύσταση για την καθημερινή ποσότητα που πρέπει να καταναλώνουμε είναι 25-35 γραμμάρια. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας διατροφής πλούσιας σε δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, φρούτα και λαχανικά. Επίσης, είναι απαραίτητη η κατανάλωση αρκετών υγρών (νερό, φυσικοί χυμοί φρούτων, τσάι) καθώς και η καθημερινή έστω και μικρής διάρκειας σωματική άσκηση, όπως είναι το περπάτημα.

Συνοπτικά, για την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας στις περιπτώσεις που η αιτία είναι διατροφικής φύσεως, χρειάζεται καθημερινή κατανάλωση σαλάτας / λαχανικών, φρούτων, προϊόντων ολικής αλέσεων και νερού, σε συνδυασμό με αύξηση της φυσικής δραστηριότητας.

Βιβή Κατσαρού, Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc