«

»

Γιατί τσιμπολογώ και πώς μπορώ να αλλάξω αυτή τη συνήθεια;

Το τσιμπολόγημα παρατηρείται συνήθως σε μερική ή πλήρη εγκατάλειψη των γευμάτων. Αντικαθίστανται από την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε θερμίδες, σε μικρές ποσότητες και σε ακανόνιστα διαστήματα, χωρίς να υπάρχει πραγματική πείνα. Τα μαγειρευμένα τρόφιμα συνήθως εγκαταλείπονται προς όφελος μιας έτοιμης τροφής που δεν χρειάζεται προετοιμασία. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν τσιμπολογούμε επειδή πεινάμε, αλλά επειδή έχουμε ανάγκη να δώσουμε λίγη προσοχή στον εαυτό μας. Το τσιμπολόγημα μας επιτρέπει να ελέγξουμε προσωρινά το άγχος ή να καλύψουμε κάποιο συναισθηματικό κενό, όμως όταν επαναλαμβάνεται σε τακτική βάση, μπορεί να αποσταθεροποιήσει τη διατροφική μας ισορροπία και να γίνει αιτία για επιπλέον κιλά.

Για να αλλάξουμε αυτή την τακτική, πρέπει αρχικά να συνειδητοποιήσουμε γιατί τσιμπολογούμε τη δεδομένη στιγμή, αν αυτό καλύπτει πραγματική πείνα ή κάποιο συναίσθημα. Μερικές αλλαγές στον τρόπο διατροφής μας είναι αρκετές για να δώσουμε λύση. Μια διατροφή ισορροπημένη, που περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων και μικρά συχνά γεύματα, περιορίζει το τσιμπολόγημα και ευνοεί την καλύτερη σωματική και ψυχική ισορροπία. Κάποια έξυπνα τρικ για την αποφυγή του τσιμπολογήματος είναι: πιείτε ένα – δύο ποτήρια νερό εάν αισθάνεστε άδειο το στομάχι, πείτε ένα φλιτζάνι τσάι, έχετε πάντα στο ψυγείο σας ωμά λαχανικά (καρότα, τομάτες, αγγουράκια) για να καλύψετε την αίσθηση του κενού, ασχοληθείτε με κάτι όπως τηλεφωνήστε σε ένα φίλο, βγείτε για μια βόλτα κτλ., αφοσιωθείτε σε μια δραστηριότητα (π.χ. συμμάζεμα, μαστορέματα, κηπουρική κτλ.), κάντε ένα ντουζ, κάντε ασκήσεις χαλάρωσης, καταγράψτε τα συναισθήματά σας σε ένα χαρτί.

Βιβή Κατσαρού, Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc