«

»

Μακροχρόνια διατήρηση του σωματικού βάρους

Έχετε χάσει τα κιλά που θέλατε και τώρα αναρωτιέστε με ποιον τρόπο δεν θα τα ξαναβάλετε. Πρέπει να γνωρίζετε ότι θα έχετε σκαμπανεβάσματα κατά την προσπάθειά σας να βρείτε μια ισορροπία στη διατήρηση του νέου σας βάρους. Για να πετύχετε το στόχο σας πρέπει να υιοθετήσετε στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν στις δύσκολες στιγμές. Σκεφτείτε τι είναι αυτό που θέλετε πραγματικά να πετύχετε. Αυτή η επιθυμία θα σας βοηθήσει ώστε να κάνετε τις στρατηγικές αυτές, τρόπο ζωής.

Αναρωτηθείτε: τι σας δίνει δύναμη για να αντισταθείτε στους πειρασμούς; Μπορείτε να εφαρμόσετε κάποιες υγιεινές συνήθειες για πάντα; Ποια είναι τα θετικά που αποκομίζετε με το νέο χαμηλότερο βάρος σας; Πόσο σημαντικά είναι για εσάς αυτά τα οφέλη;

Θερμιδικό ισοζύγιο: Για να διατηρήσετε το βάρος σας σταθερό, πρέπει η ενέργεια που ξοδεύετε να είναι ίση με την ενέργεια που παίρνετε από το φαγητό.

Βρείτε το είδος της σωματικής άσκησης που σας ταιριάζει. Κάθε άνθρωπος  μπορεί να βρει τον τρόπο εκγύμνασης που του ταιριάζει, και αυτός που δεν γυμνάζεται γιατί πιστεύει πως δεν του αρέσει η γυμναστική, απλώς δεν έχει βρει το δικό του στιλ εκγύμνασης.

Οργανωθείτε σωστά: κάντε τα ψώνια των τροφίμων με το στομάχι γεμάτο και ακολουθώντας μια λίστα που θα έχετε ετοιμάσει νωρίτερα. Επιλέξτε τρόφιμα υγιεινά και τσεκάρετε τις ετικέτες τους.

Ελέγχετε το βάρος σας ανά 1 ή 2 εβδομάδες. Λάβετε μέτρα αν η ζυγαριά επιμένει να δείχνει τουλάχιστον 2 κιλά παραπάνω από το βάρος στο οποίο θέλατε να σταθεροποιηθείτε. Το να αποφεύγετε τη ζυγαριά όταν πιστεύετε ότι το βάρος αρχίζει να αυξάνεται, δεν αποτελεί λύση, αντιθέτως οδηγεί σιγά σιγά στην επιστροφή στο προηγούμενο βάρος σας.

Βιβή Κατσαρού, Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc