«

»

Μειώστε τη χοληστερίνη χωρίς φάρμακα!

Έχετε υψηλή χοληστερίνη;

Δείτε τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να τη μειώσετε, εκτός της φαρμακευτικής αγωγής.

ΕΑΝ

  • είστε καπνιστής
  • έχετε περιττά κιλά
  • κάνετε καθιστική ζωή
  • η διατροφή σας δεν είναι ισορροπημένη

…τότε έχετε πολλούς λόγους για να είναι αυξημένη η χοληστερίνη σας…

ΓΙΑ ΝΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΕΤΕ:

  • κόψτε το κάπνισμα.
  • χάστε τα περιττά κιλά. Ακόμη και μια μείωση 10 κιλών σωματικού βάρους, προκαλεί μείωση έως και 10% στην ολική χοληστερίνη και επιπλέον αύξηση κατά 8% στα επίπεδα της καλής χοληστερίνης (HDL), η οποία δρα προστατευτικά έναντι της κακής (LDL).
  • αυξήστε τη σωματική σας κίνηση. Είναι πλέον γνωστό πως η φυσική δραστηριότητα σε κάθε μορφή της, ακόμα και το απλό περπάτημα, μειώνει τη χοληστερίνη.
  • βελτιώστε την ποιότητα της διατροφής σας – η χοληστερίνη μπορεί να μειωθεί  με τη μείωση κατανάλωσης κορεσμένων λιπών. Χρειάζεται λοιπόν περιορισμός των κόκκινων κρεάτων (σε 1 μερίδα την εβδομάδα), αντικατάσταση των γαλακτοκομικών από πλήρη σε χαμηλών λιπαρών, μέτρια κατανάλωση αλκοόλ (έως 1 ποτήρι για τις γυναίκες και 2 ποτήρια για τους άντρες, την ημέρα) και κατανάλωση κέικ, μπισκότων, γλυκών κτλ. σε εξαιρετικές περιπτώσεις και όχι σε καθημερινή βάση.

Δεν πρέπει να ξεχνάτε πως η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη. Εάν όμως έχετε υψηλές τιμές χοληστερίνης οι οποίες παραμένουν παρόλο που έχετε ακολουθήσει τις παραπάνω οδηγίες, τότε ακολουθείτε τη φαρμακευτική αγωγή που θα σας συστήσει ο γιατρός σας σε συνδυασμό με την αλλαγή του τρόπου διατροφής και την αύξηση της σωματικής  δραστηριότητας.

Βιβή Κατσαρού, Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc