«

»

Τρόποι για να αλλάξετε τον καθιστικό τρόπο ζωής

Όλοι γνωρίζουμε ότι για να έχουμε καλή υγεία, εκτός των άλλων, απαιτείται να ασκούμαστε συχνά. Ωστόσο, υπάρχει ένα μεγάλο κενό ανάμεσα σε αυτά που πιστεύουμε ότι χρειάζεται να κάνουμε και σε αυτά που κάνουμε στην πράξη. Για να καταφέρουμε να εντάξουμε τη σωματική άσκηση στον τρόπο ζωής μας, δεν αρκεί να γραφτούμε στο γυμναστήριο ή να αποφασίσουμε να πηγαίνουμε τρεις φορές την εβδομάδα για περπάτημα. Θα πρέπει να αλλάξουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά μας όσον αφορά την κίνηση του σώματος.

Business man eating at desk

Πώς θα γίνει αυτό;

 

  • Εστιάζουμε σε δραστηριότητες που μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στην καθημερινότητά μας, για παράδειγμα στο περπάτημα ή τη χρήση ποδηλάτου. Ειδικά το περπάτημα μπορεί να φέρει πολύ σημαντικές αλλαγές στο βάρος και στην υγεία μας. Δεν αναφερόμαστε μόνο στο οργανωμένο περπάτημα, αλλά στην κάθε ευκαιρία που έχουμε για να περπατήσουμε, για παράδειγμα το να πηγαίνουμε στις δουλειές μας με τα πόδια και το να καταργήσουμε το ασανσέρ.
  • Βελτιώνουμε την πίστη μας στην ικανότητά μας να αλλάξουμε τη συμπεριφορά που θέλουμε. Αυτό θα γίνει με θετική αυτό-ενίσχυση, με σκέψεις γύρω από τα οφέλη που θα αποκομίσουμε, με αναζήτηση στο περιβάλλον μας ή στο διαδίκτυο ιστοριών επιτυχίας με άτομα που κατάφεραν να αλλάξουν τον τρόπο ζωής τους.
  • Αναζητούμε υποστήριξη από φίλους ή συγγενείς, που έχουν τον ίδιο στόχο ή που μπορούν να μας βοηθήσουν, ή ακόμα και από κάποιον ειδικό που θα ελέγχει την πορεία μας. Αποφεύγουμε τις πολλές συναναστροφές με άτομα που σαμποτάρουν την προσπάθειά μας και μας δημιουργούν εμπόδια (π.χ. ‘ταλαιπωρείσαι χωρίς λόγο, πάρε το αυτοκίνητο για να μη χάσεις χρόνο’).519926316
  • Για αυτούς που έχουν ήδη χάσει βάρος: 60-90 λεπτά καθημερινής σωματικής δραστηριότητας είναι καθοριστικά για να διατηρήσετε το νέο σας βάρος και να αποφύγετε την επαναπρόσληψη των κιλών που χάσατε. Σε αυτά τα λεπτά συμπεριλαμβάνεται όλος ο χρόνος που αφιερώνετε στην κίνηση, είτε βρίσκεστε στο γυμναστήριο είτε στο δρόμο πηγαίνοντας στη δουλειά με τα πόδια. Δεν είναι περίεργο ότι 8 στα 10 άτομα ξαναπαίρνουν τα κιλά που έχασαν, δεδομένου ότι ελάχιστοι από αυτούς ασκούνται όσο χρειάζεται.

 Βιβή Κατσαρού, Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc