↑ Επιστροφή σε Διαχείριση βάρους

Διατροφή στην εγκυμοσύνη και το θηλασμό

Εγκυμοσύνη

Η διάρκεια της εγκυμοσύνης απαιτεί υγιεινή διατροφή τόσο για την υγεία του βρέφους όσο και της μητέρας. Ιδανικά, η ισορροπημένη διατροφή θα πρέπει να ξεκινά αρκετά πριν την έναρξη εγκυμοσύνη, ώστε να εξασφαλιστούν ένα φυσιολογικό βάρος έναρξης καθώς και γεμάτες αποθήκες θρεπτικών συστατικών της μητέρας, ώστε να μην έχει η ίδια ελλείψεις αργότερα. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης το βάρος που θα πρέπει να πάρει η γυναίκα εξαρτάται από το βάρος έναρξης. Επιπλέον, οι θρεπτικές ανάγκες σε ορισμένα συστατικά αυξάνονται. Αυτό που χρειάζεται λοιπόν είναι μια ισορροπημένη διατροφή, ενισχυμένη με συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά και τόσων θερμίδων όσων απαιτούνται. Σε περιπτώσεις παχυσαρκίας ή ύπαρξης παθολογικής κατάστασης (διαβήτης, υπέρταση κτλ.) το πλάνο διατροφής σχεδιάζεται κατάλληλα.

Θηλασμός

Ο θηλασμός είναι το καλύτερο δώρο για το μωρό καθώς τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά. Η διατροφή κατά το θηλασμό πρέπει να περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται για να καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες της μητέρας. Οι θερμίδες πρέπει να είναι τόσες ώστε να μην επηρεάζεται η παραγωγή γάλατος και ταυτόχρονα να επιτυγχάνεται η απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης.