↑ Επιστροφή σε Διαχείριση βάρους

Μείωση βάρους

Για να έχετε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην απώλεια βάρους χρειάζεται να ακολουθήσετε μια διατροφή χαμηλών θερμίδων και υψηλής περιεκτικότητας σε θρεπτικά συστατικά, με ταυτόχρονη αλλαγή της διατροφικής σας συμπεριφοράς. Οι κακές συνήθειες διατροφής χρειάζεται να αντικατασταθούν από καλές, και αυτό απαιτεί χρόνο. Η παρακολούθηση της πορείας σας μπορεί να γίνεται ανά εβδομάδα ή ανά δεκαπενθήμερο,  είτε μέσω επισκέψεων στο διαιτολογικό γραφείο, είτε εξ’ αποστάσεως (δείτε: άλλες υπηρεσίες).

Ο σχεδιασμός της διατροφής σας βασίζεται στο Μεσογειακό τύπο, και προσαρμόζεται στις ανάγκες του οργανισμού σας, στις προτιμήσεις σας σε φαγητά και τρόφιμα, στον τρόπο ζωής σας και στους στόχους σας. Ανάλογα με τα αποτελέσματα των μετρήσεων που πραγματοποιούνται, διαμορφώνονται οι θερμίδες του διαιτολογίου και σχεδιάζεται η σύστασή του, ώστε να έχει την κατάλληλη αναλογία υδατανθράκων, λιπών και πρωτεϊνών. Ταυτόχρονα καλύπτονται οι ανάγκες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Η δίαιτα αδυνατίσματος, με εξαίρεση τις ποσότητες της προσλαμβανόμενης τροφής, δεν πρέπει να είναι κάτι διαφορετικό από μια υγιεινή διατροφή. Με αυτόν τον τρόπο θα έπρεπε να τρέφεται κανείς σε μόνιμη βάση για να διατηρεί μια καλή υγεία. Στόχος αποτελεί η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών που βασίζονται στη Μεσογειακή Διατροφή, διαδικασία που ξεκινά από την 1η ημέρα της δίαιτας και με απώτερο σκοπό τη διατήρηση αυτού του τρόπου διατροφής και μετά το τέλος της δίατιας.

 Τα πλάνα διατροφής είναι εύκολα και πρακτικά γιατί:

  • Διαφέρουν όσο το δυνατόν λιγότερο από τη συνηθισμένη διατροφή σας
  • Τρώτε ό,τι μαγειρεύετε για όλη την οικογένεια
  • Φτιάχνουμε μαζί τα γεύματα
  • Δεν στερείστε τα γλυκά ή το φαηγτό εκτός σπιτιού

Γιατί Μεσογειακή Διατροφή;

Την απάντηση δίνει η περίφημη επιδημιολογική μελέτη των 7 χωρών, η οποία μελέτησε τη διατροφή λαών μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Απέδειξε πως η καλύτερη διατροφή είναι η Μεσογειακή διότι α) προάγει την υγεία και β) προλαμβάνει την εμφάνιση πλήθους ασθενειών.

Η βιβλιογραφία που στηρίζει αυτά τα δεδομένα αυτά είναι τεράστια. Ανάλυση περισσότερων από 1,5 εκατομμύριο υγιών ενηλίκων έδειξε πως η Μεσογειακή δίαιτα μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακές ασθένεις, καρκίνο, νόσο Parkinson και Alzheimer. Προστατεύει από εμφάνιση υψηλής χοληστερίνης, υπέρτασης, διαβήτη τύπου ΙΙ.

Αυτός ο τρόπος διατροφής χαρακτηρίζεται από κατανάλωση πολλών φρούτων και λαχανικών, δημητριακών και οσπρίων, ελαιολάδου, ψαριών και περιορισμένης ποσότητας κόκκινου κρέατος. Τρεφόμενοι με τον τρόπο αυτό διασφαλίζουμε ότι κάνουμε διατροφικά ό,τι καλύτερο μπορούμε για να διατηρούμε μια καλή υγεία και όλα με χαμηλό οικονομικό κόστος.

 

Παιδική/ εφηβική παχυσαρκία:

Ένα παχύσαρκο παιδί έχει πάνω από 50% πιθανότητες να γίνει παχύσαρκος ενήλικας, ενώ ένας έφηβος 80%. Στο Διαιτόραμα σχεδιάζονται πλάνα διατροφής για παιδιά με σκοπό να ρυθμίσουν το βάρος τους και να αποκτήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Κατά την παιδική ηλικία στόχος είναι η αργή απώλεια ή σταθεροποίηση του βάρους ανάλογα με την περίπτωση, και η υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφικής συμπεριφοράς.