↑ Επιστροφή σε Μετρήσεις

Μέτρηση βασικού μεταβολισμού

Το ποσό της ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης (θερμίδες ανά ημέρα) διαφέρει κατά πολύ από άτομο σε άτομο. Ο Μεταβολικός Ρυθμός Ηρεμίας (RMR) είναι η ελάχιστη ποσότητα θερμίδων που καταναλώνονται ώστε το σώμα να διατηρήσει τις ζωτικές λειτουργίες του (αναπνοή, διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας σώματος κτλ.) Η πλειονότητα των θερμίδων που καταναλώνονται καθημερινά από το σώμα σας είναι για να συντηρούνται οι ζωτικές λειτουργίες. Σε άτομα που κάνουν καθιστική εργασία, ο RMR αποτελεί το 80% της συνολικής τους ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης.

Για να αναπτύξουμε το ιδανικό πρόγραμμα διαχείρισης βάρους για εσάς, πρέπει αρχικά να κατανοήσετε την έννοια του ισοζυγίου μεταξύ των θερμίδων που προσλαμβάνετε και των θερμίδων που καταναλώνετε καθημερινά. Για να μάθετε την ημερήσια ενεργειακή κατανάλωσή σας, πρέπει να μετρήσουμε τον ατομικό σας μεταβολισμό (RMR), στη συνέχεια να υπολογίσουμε την ενέργεια που χρειάζεται το σώμα σας για να ανταπεξέλθει στην καθημερινή σας άσκηση. Από τη στιγμή που γνωρίζουμε αυτές τις τρεις παραμέτρους, μπορούμε να διαμορφώσουμε για εσάς ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο πρόγραμμα ημερήσιας πρόσληψης φαγητού, βασισμένο στον ατομικόσας μεταβολισμό. Μια δίαιτα με 450 θερμίδες ανά ημέρα λιγότερες από την τυπική ενεργειακή δαπάνη σας, σας επιτρέπει να χάσετε ως και 2 κιλά λίπους το μήνα.

Πώς γίνεται η μέτρηση;

Η μέτρηση του μεταβολισμού σας πραγματοποιείτα με την υψηλής τεχνολογίας συσκευή έμμεσης θερμιδομετρίας fitmate (http://www.cosmed.com/en/products/indirect-calorimetry/fitmate-wm-desktop-indirect-calorimetry.) Η διαδικασία είναι εύκολη και γρήγορη. Απλά αναπνέετε κανονικά μέσα πό μία μάσκα για 12 λεπτά, καθώς αναπαύεστε σε ένα κρεβάτι. Στο τέλος του τεστ θα μάθετε το ακριβές ποσό των θερμίδων που το σώμα σας καταναλώνει καθημερινά.

Το βασικό μεταβολισμό μπορούμε να τον υπολογίσουμε και με μαθηματικές πράξεις, ωστόσο οι τιμές που προκύπτουν με αυτή τη μέθοδο εμπεριέχουν μεγάλα περιθώρια λάθους που μπορεί να φτάσουν το 40%.

Η μέτρηση μέσω της κατανάλωσης του οξυγόνου αποτελεί την πιο αξιόπιστη μέθοδο προσδιορισμού των θερμιδικών απαιτήσεων.

Την ημέρα της μέτρησης βεβαιωθείτε ότι:

  • Δεν έχετε φάει ή δεν έχετε πιει τίποτα άλλο εκτός από νερό, τουλάχιστον 4 ώρες πριν τη μέτρηση
  • Δεν έχετε καπνίσει, δεν έχετε καταναλώσει καφεΐνη, δεν έχετε πάρει συμπληρώματα διατροφής, φάρμακα που περιέχουν εφεδρίνη, Ma Huang ή ψευδοεφεδρίνη, τουλάχιστον 4 ώρες πριν τη μέτρηση
  • Δεν έχετε γυμναστεί (αεροβική γυμναστική ή ασκήσεις αντοχής) για τουλάχιστον 8 ώρες πριν από το προγραμματισμένο ραντεβού σας